Saturday 5 September 2015

Sebab aku tahu ... Aku tak salah ^^



GURU BUKAN DEWA DAN SELALU BETUL  ,

                        DAN MURID PULA BUKAN KERBAU.



Kadang - kadang ade orang tegur aku ...
Cara aku salah ...

Aku tak kesah kalau aku tahu aku betul ...
Jangan biarkan pendapat kita disekat ...
oleh kata - kata manusia , rotan , denda dan sebagainya ...

Ramai dah pelajar sekarang belajar kerana markah ...
Bukan lagi kerana ilmu ...

Ade orang cakap bila guru mengajar untuk gaji ...
Maka murid akan belajar kerana exam ...

Aku bukan tak setuju ...
Usaha penting kalau nak jadi orang hebat ...
Bukan nak tepikan guru ...
Tapi aku rase semangat nak belajar tu kena ade ...
Usaha lebih supaya kita tahu setakat mana tahap kita ...

Jangan lah dalam kelas pun mcm nak kena suap ...
Kesian lah dekat cikgu tu sibuk cari bahan untuk kita ...
Tapi kita hanya buat sekadar untuk exam ...
Baik tak payah belajar...






No comments:

Post a Comment