Tuesday 10 May 2016

AKU DAN PEMURAH

Heeee ......

Hari ni tak tahulah kenapa aku bahagia sangat. Tapi pagi jelah. Sebab pagi aku dapat membuta sampai jam 11. Then, macam biasa... mak aku ni macam tahu2 je yang aku tengah buang masa. So, pejam mata nampak beliau 'koll'. Haish.... nasib baik dah jam 11 ke atas boleh lah aku goreng sikit 'chatting' dengan beliau. Dan aku tak bagi tahu pun yang sebenarnya 'admin' tak bagi guna 'pone'. 

Tapi tulah bila ade phone nih aku naik menyirap dengan satu benda. Ni dah jadi isu antarabangsa. Kalau di ikutkan hati mau aje aku report dekat ICC (CRIMINAL COURT).  Dulu masa aku takde phone takde pulak kau nak kacau. Nilah depa semua mesej aku benda bukan2. Kadang2 aku layan mungkin sebab terlebih masa. Tapi kebanyakan nye aku biarkan. Mana tak nye dia tulih '' Tahniah anda telah memenangi wang tunai sebanyak bla bla bla and what so ever yang depa nak tipu aku '' Tapi sebab kan hari ni lima mesej bertalu- talu so aku pun balas dengan keikhlasan sepenuhnya. Aku bagi tahu supaya derma je duit tuh kat anak - anak yatim. Pemurah bukan aku. Satu sen pun aku tak amik. 

Aku ingat kalau masuk lagi mesej macam ni nak derma kat permata pulak lah. Bukan apa, bilik aku takdak tirai panas der... tengah hari dah macam kat gurun. Malam pulak macam kat kutub. Nasib baik kipas laju.... 

" tak susah nak buat orang ketawa tapi susah nak buat orang terasa " 


No comments:

Post a Comment