Sunday, 27 April 2014

18/4/2014

HARI INI KAMI MASIH TIDAK TAHU SIAPA LAWAN KAMI KERANA PERLAWANAN PENENTUAN MASIH BELUM DITENTUKAN .JADI KAM TERUS PERGI MELIHAT PERLAWANAN SMKEH DAN JESS .PERLAWANAN ITU JELAS DI KAWAL OLEH JESS . JADI AKHIRNYA JESS MENEWASKAN SMKEH MAKA KAMI TERPAKSA BERLAWAN DENGAN JESS .KETIKA PERLAWANAN ITU ,BERLANGSUNG ,TERDETIK DIHATI SAYA ''AKU DAH MASUK SEMI FINAL KENAPA AKU TAKUT LAGI'' . AKHIRNYA SAYA TAHU KENAPA [KEANGKUHAN].JADI SAYA CUA SEDAYA UPAYA SAYA UNTUK MENANG .KAMI MEMANG BERSEMANGAT , TETAPI KAMI TELAH DITINGGALKAN 9-2.KAMI MUNGKIN AMAT SEDIH TAPI MELIHAT RAKAN PEREMPUAN YANG BERSORAK DAN HAMPIR 3++ LEBIH MURID DAN CIKGU DISEKOLAH MENAIKKAN SEMULA SEMANGAT KAMI .KAMI MENGEJAR HINGA 9-7 . TIGA MATA SEMPAT DICURI SELEPAS KEDUDUKAN 9-4 . SAYA TELAH MEMBUAT 3 PUKULAN BASE .KETIKA ITU KALI PERTAMA SAYA DAPAT PUKUL.MUNGKIN SAYA TIDAK SEDAR KERANA KEMARAHAN MENYELUBUNGI SAYA . DI DALAM FIKIRAN SAYA HANYA ADA DUA PERKARA .1. JIKA SAYA TIDAK PUKUL SAYA AKAN DITUMBUK OLEH 33 ORANG MURID DI ATAS PADANG ITU 2. JIK AYA PUKUL SAYA AKANPUKUL SEJAUH MUNGKIN . SAYA BERJAYA PUKUL TETAPI KAMI TERPAKSA AKUR DENGAN KEKALAHAN KAMI 9-7 . SELEPAS ITU KAMI TERUS BERSIAP - SIAP UNTUK KE MASJID BAGI MENUNAIKAN SOLAT JUMAAT . SELEPAS SOLAT KAMI TUNGGU UNTUK PERLAWANAN PENENTUAN KE3 DAN KE4 TETAPI PIAK PENGANJUR KATA KAMI MENDAPAT 3 BERSAMA . JADI KAMI MENUNGGU UNTUK DAPATKAN PINGAT DAN PULANG KE SEKOLAH.

17/4/2014

HARI INI KAMI TERTANYA - TANYA KETIKA DIDALAM BAS KERANA KAMI MASIH TIDAK TAHU SIAPA LAWAN KAMI. JADI SETELAH SAMPAI DISITU KAMI TERUS MENYUSUN BARANG DAN PERGI MELIHAT PERLAWANAN PENENTUAN KUMPULAN C.JADI SELEPAS 1 JAM . SAAS TIGERS TELAH MENGALAHKAN SMKEH UNTUK PENENTUAN JUARA DAN NAIB JUARA KUMPULAN ITU. JADI KAMI TERPAKSA BERLAWAN DENGAN PASUKAN JUARA TAHUN LEPAS IAITU SAAS TIGERS.MUNGKIN RAMAI YANG KATA BAHAWA SEKOLAH SAYA AKAN KALAH NAMUN KAMI TETAP MENGUATKAN SEMANGAT . PERLAWANAN PETANG ITU DIMULAKAN DENGAN KAMI BATTING.JADI KAMI TELAH MENGUMPUL 5 MATA, LEPAS TU KAMI BERTUKAR KEPADA FIELDING.DENGAN SEMANGAT PASUKAN KAMI BERJAYA TEWASKAN SAAS TIGERS 5-4.TERDETI DIHATI SAYA KENAPA JUARA TAHUN LEPAS KAMI BOLEH KALAHKAN ?????SELEPAS ITU KAMI DISURUH BERKUMPIUL OLEH CIKGU WAN . CIKGU KATA KAMI MENANG SEBAB SEMANGAT DIDALAM PADANG KAMI MEMPUNYAI SEMANGAT YANG KAMI TIDAK PERNAH TUNJUKKAN KETIKA LATIHAN.CIKGU JUGA CAKAP JIKA KITA MAMPU RUNTUHKAN KEANGKUHAN PASUKAN ITU MAKA KITA AKAN MENANG.KATA -KATA CIKGU MENAMBAHKAN SEMANGAT UNTUK MENANG PADA HARI ESOK.

16/4/2014

Hari ini saya bangun awal dan solat subuh berjemaah seperti biasa. Kemudian pergi bersarapan. Selepas bersarapan saya pergi ke dewan serbaguna untuk menunggu bas. Ketika itu perasaan saya tidal menentu fikiran saya berkata bahawa saya tidak akan menang hari ini. Tetapi ada sedikit semangat di jauh pelusuk hati saya.Kemudian saya mengangkat peralatan masuk ke dalam bas. Ketika dalam bas saya sentiasa cuba untuk menenangkan diri supaya tidak takut.Ketika disana Abang Amir memberi tahu bahawa salah satu pasukan dalam kumpulan kami telah menarik diri, jadi secara automatik nya kamu ke suku akhir. Tetapi petang itu kami mmempunyai perlawanan menentang smkvokasional . Perlawanan iyutu amat sengit hingga kami terpaksa akur kepada pihak lawandengan 5-4 ..Kemudian kami pulang dengan hasrat untuk memperbaiki permainan kami

15/4/2014

Hari ini pasukan sekolah saya tiada perlawanan softball. Ini kerana pasukan wanita telah kalah dalam dua perlawanan di peringkat kumpulan. Jadi semua pemain perempuan di arahkan supaya masuk kekelas hari ini. Semua pemain lelaki perlu kepadang softball ukm untuk latihan. Mungkin.latan kami hari ini agak bera t kerana berlatih pagi hingga tengah hari. Pada petang itu pula kami harus mencuci semua peralatan. Malam itu saya mendengar arahan cikgu wan supaya tidur awal. MuazHusaini

Monday, 14 April 2014

JURNAL BM

ISNIN : 14/4/2014 

HARI NI SAYA ADA PERLAWANAN SOFTBALL. TAPI HARI INI UNTUK PEMAIN PEREMPUAN 18 TAHUN SAHAJA . KAMI PERGI KE TEMPAT PERLAWANAN DI AWAL PAGI.SEMUA PEMAIN LELAKI 18 TAHUN JUGA PERGI UNTUK MEMBERI SOKONGAN.SEMALAM PETANG KAMI SEMUA TELAH MENCUCI SEMUA PERALATAN YANG DIPERLUKAN . KETIKA TIBA DI TEMPAT PERLAWANAN , SEMUA PEMAIN PEREMPUAN MEMANASKAN BADAN.TEPAT JAM 10:30 PAGI KAMI BERGERAK KE PADANG SOFTBALL B UNTUK PERLAWANAN PERTAMA .SEMUA BEMULA DENGAN BAIK PADA PEMULAAN , TETAPI MUNGKIN MASA TIDAK MENGIZINKAN . SEMUA PEMAIN PENAT DAN SUDAH TIDAK BERTENAGA.SETELAH MENDAHULUI 8 BERBALAS 1,KAMI DIDAHLUI DENGAN 10 MATA SELEPAS ITU.MUNKIN AGAK SEDIKT TERUK , TETAPI ITU HANYA PERMULAAN.TEPAT JAM 3:30 PETANG , KAMI BERGERAK DENGAN PENUH SEMANGAT KE PADANG SOFTBALL A . SEBELUM PERLAWANAN ITU HUJAN TURUN DENGAN SELEBAT-LEBATNYA.JADI KAMI BERMAIN DALAM KEADAAN BASAH.NAMUN BEGITU HUJAN BUKANLAH HALANGAN.SETELAH DIDAHULUI 4 BERBALAS 0 , PASUKAN KAMI TELAH BERJAYA MENDAHULUI 6 ERBALAS 4. TAPI MALANGNYA FAKTOR TENAGA DAN KESILAPAN-KESILAPAN KECIL MAKA PASUKAN KAMI KALAH 9 BERBALAS 6.NAMUN,CIKGU WAN (JURULATIH) BERPUAS HATI KERANA KAMI KALAH TIPIS SAHAJA . AKHIRNYA KAMI BALIK DENGAN SEMANGAT UNTUK MENANG DALAM KATEGORI LELAKI 18 TAHUN.              

                                                                                                                MUAZ HUSAINI

MH 370

Siapa Kapten Zaharie dari pandangan Juruterbang berpengalaman luar.. Sebelum ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib mengesahkan bahawa seseorang telah mematikan alat pengesan radar pesawat MH370 dan melakukan pusingan U. Ekoran itu, timbul kemungkinan berlaku rampasan dan sebotaj ke atas pesawat tersebut sehingga mendorong kepada siasatan terhadap Kapten Zaharie. Bagaimanapun, Chris Goodfellow yang berpengalaman 20 tahun sebagai juruterbang mempunyai teori sendiri. Menurutnya, isu kehilangan pesawat MH370 terlalu dirumitkan sedangkan jawapannya mungkin mudah iaitu berlaku kebakaran di kokpit. Dalam catatan akaun Google+ miliknya, Goodfellow, sebaik mendengar berita pesawat itu berpatah balik ke arah Selat Melaka dari Laut China Selatan, dia terus memeriksa peta dan mendapati MH370 mungkin menuju lapangan terbang terdakat di Pulau Langkawi selepas berlaku masalah seperti kebakaran dalam kokpit. "Kunci utama di sini adalah pusingan kiri dibuat pesawat itu. Juruterbang (Kapten Zaharie Ahmad Shah) adalah kapten yang sangat berpengalaman dengan lebih 18,000 jam penerbangan. Mungkin juruterbang lebih muda yang ditemu ramah (agensi berita) CNN tidak sedar mengenai pusingan kiri. "Kami juruterbang lama dilatih untuk sentiasa tahu di mana lapangan terbang paling dekat ketika terbang untuk perlindungan selamat jika kecemasan." Menurut Goodfellow lagi, apabila melihat pusingan kiri dibuat oleh pesawat MH370 dan menuju terus ke arah bertentangan, nalurinya memberitahu juruterbang itu mungkin mahu menuju ke lapangan terbang terdekat. "(Zaharie) sebenarnya mengambil laluan terus di atas laut ke Pulau Langkawi yang tidak mempunyai banyak halangan. Dia tidak kembali ke Kuala Lumpur kerana dia tahu (laluan itu) merentasi gunung (Banjaran Titiwangsa) setinggi 8,000 kaki. Dia tahu laluan ke Langkawi lebih mudah dan jaraknya lebih dekat." Goodfellow percaya Zaharie mengambil tindakan betul pada ketika mereka mungkin menghadapi masalah serius yang mendorong kepada tindakan pusingan U untuk menuju ke lapangan terbang terdekat di Pulau Langkawi. Katanya, terputusnya komunikasi (ACARS) termasuk kesan radar adalah munasabah jika berlaku kebakaran di dalam kokpit. "Melihat masa kejadian, mungkin berlaku kepanasan melampau pada salah satu tayar hadapan dan ia pecah sebaik pesawat berlepas dan terbakar perlahan-lahan. "Ya, ini boleh berlaku dengan tayar yang kurang angin. Ingat ini pesawat berat, (dan insiden berlaku) pada malam yang panas dan landasan yang panjang." Katanya, ada insiden di Nigeria pada 1991 melibatkan Douglas DC-8 yang tayarnya terbakar semasa berlepas menyebabkan asap tebal melemaskan kru dan penumpang. Katanya, juruterbang memang ada akses kepada topeng oksigen tetapi ia tidak boleh digunakan semasa kebakaran. Sebaliknya, kebanyakan juruterbang ada penutup muka dengan penapis asap tetapi ia hanya boleh bertahan beberapa minit sahaja. "Apa yang berlaku adalah (kedua-dua juruterbang) lemas akibat asap dan pengsan, menyebabkan pesawat itu terus terbang menggunakan aplikasi sistem autopilot sehingga sama ada kehabisan minyak atau kebakaran memusnahkan papan kawalan dalam kokpit." Jika itu benar, kata Goodfellow, Zaharie adalah wira yang bertarung situasi mustahil untuk cuba membawa pesawat itu ke Pulau Langkawi. "Tiada was-was lagi dalam fikiran saya, itulah sebab mengapa pesawat itu berpusing dan mengambil laluan lurus." Jika berlaku rampasan atau sabotaj, katanya, ia tidak akan sengaja pusing ke sebelah kiri dan menuju ke arah Pulau Langkawi. Goodfellow mengakhiri tulisannya dengan kata-kata: "Juruterbang bijak. Cuma tidak mempunyai masa mencukupi."

Wednesday, 9 April 2014

PEPERIKSAANA PERTAMA


UNTUK PEPERIKSAAN PERTAMA,SAYA MENDAPAT RANKING YANG SEDIKIT TERUK TETAPI POINTER SAYA MENCAPAI TARGET.SAYA TELAH DAPAT RANKING 39 DARIPADA 44 .UNTUK POINTER PULA SAYA MENDAPAT 2.66 DAN MELEBIHI TARGET SAYA IAITU 2.50.MARKAH SAYA ADALAH 1A , 1A - , 1C, 1E DAN YANG LAIN DARI B- HINGGA B+ . BAGI BIOLOGY SAYA MENDAPAT C DAN BAHASAANTARABANGSA  (JEPUN) E . MUNGKIN SAYA PERLUKAN LEBIH BANYAK LATIHAN DAN BACAAN .UNTUK EXAM AKHIR SAM SAYA AKAN CUBA TARGET POINTER 3.00 .

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj0ZLXJCfPuo2ExHPouvof_94SxWhwun1qZvhz9qWWGei0s5_yyRqXRDAUnCbp2GtRfobTC3s3HHJcGUFiy_oVL9iouDiBgDXJaX20pv25Ek-wo4SUm7yB4tym8998CuhyphenhyphenK38CJe2XPbQtl/s1600/kata+kata+hikmah+9.jpg