Thursday 7 April 2016

SAKIT

Eh kau ni suka berahsia lah. Mana ade, aku ni orang paling jujur kau tahu tak. Aku tak bagi tahu sebab takde kepentingan untuk kau. Dan kau takkan pernah faham, kau kata kau patut tahu tapi aku rasa kau tak perlu tahu. Sebab apa macam tu. Sebab kau bukan boleh tolong. Aku hargai simpati kau. Tapi aku tak perlukannya. Aku tak perlu. Percayalah, aku tak perlu.

Kau kata kau faham. Tak, kau takkan pernah faham. Kau tu selalu fikir masalah kau besar. Macam dah takde harapan hidup kau. Apa kau tahu hanya merungut. Macam tulah hidup kau. Aku tak tipu, aku menghadap kau tiap tiap hari. Macam mana kau kata yang kau boleh faham. Sedangkan masalah kecik pun kau nak menggila, lebih gilanya daripada monyet kat sarkas.What do you feel when someone slit your throat every morning. Ha seronok kan. Tu tak tambah sakit kepala aku lagi. Kau kata aku tipu. Tak pe tu memang hidup kau, aku faham. Kalau kau rasa macam tu teruskan. Tak ade satu rugi pun dalam diri aku. Tak de satu pun. Apa je yang kau tahu, kau takkan pernah tahu macam mana bila dia kata dah takde cara nak buat. That time rasa macam all the isi bumi in your tummy. Rasa macam nak pecah perut sebab terkejut. hahaha memang rasa macam seronok. Tapi aku tak rasa kau nak cuba.

Ya aku tahu ego aku tinggi. Aku kadang kadang tak cerita pun dekat mak bapak sendiri. Aku taknak diorang risau lagi. Dan kadang kadang aku simpan. Sebab aku rasa, sakit sikit jer. Cuma bila aku dah tak boleh tahan sangat, masa tulah aku bagitahu. Macam sekarang, sapa dapat jangka dah dekat seminggu hidung dengan tekak aku berdarah. Baru harini aku bagi tahu parents,felo dengan kengkawan. Aku ni banyak menyusahkan hidup orang, aku tak nak sebab ni ramai lagi yang susah. Cukup lah, aku pun dah muak layan muka Dr. kat hospital tu. Aku dah pasrah. Kalau dah takde cara nak buat, biar jelah.

Ha bertambah bodohnya aku bila fikir pasal orang lain lebih pada diri sendiri. Kadang kadang aku happy sendiri, bila aku buat buat happy. Aku tahu kau mesti rasa hidup aku menyedihkan, macam forever alone je. Biar lah aku nampak seronok dan bodoh daripada aku terus layan rasa sakit ni. Bukan semua orang suka bila tengok someone berdiri macam mayat hidup. Kau adelah peyebab kenapa aku jadi manusia yang paling curious pasal kau. Kenapa tak boleh nak senyum macam dulu. Kenapa tak boleh tengok aku baik sikit. Paling tak pun tak payah buat muka marah sentiasa. Yang peliknya dekat aku sorang je. Makin murung lah hidup aku. Ada ketika aku takut kau akan menjerit kat atas muka aku.

For everyone out there. Aku dan keseluruhannya hidup aku. Aku sayang korang. Thanks for helping me to stand firm on my feet this day. And I hope nothing terrible in this life yang menggangu korang semua. Biarlah hidup korang happy forever after. But think first before you made a keputusan. Im sure yang korang tak nak menyesal macam aku sekarang. Ingat duit kita boleh cari, tapi nyawa seseorang kita tak boleh beli.

No comments:

Post a Comment