Monday 4 January 2016

Maaf

Aku lebih rela tanpa kau memerhati,
rasa sunyi walau kau ada di sebelah ini.
Kau mahu tahu?
Rasa jahat itu cukup menyeksa aku.
Bertubi-tubi,
dan sakitnya hanya tuhan yang tahu.

Melihat kau ada berdekatan,
tapi kita masingnya beralih dagu,
masingnya sendiri-sendiri perilaku,
cukup buat hati aku gila dan di ibarat batu.

Jadi boleh kita berbaik semula?
Aku banyak mahu cerita.

Dalam hidup manusia semua tersalah langkah
dan langkah yang salah itulah yang membolehkan kita belajar.

Sehingga hari ini senyuman ini masih tidak berbalas,
mungkin aku dah melampau,
percayalah aku tak berniat.

aku telah pun sedaya upaya ,
cuba tak melukai hati kau,
mungkin kau tak dapat melihatnya.

tapi yalah ini mungkin takdir aku
mungkin sudah tiada lagi rasa kasih seorang teman
mungkin jodoh pertemuan itu sudah tiada tercatat

selepas kejadian itu
aku cuma ingin kau tahu
aku masih ingin berbaik dengan kau.


2 comments: